مبانی نظری و پیشینه تحقیق خودکارآمدی معلمان - دانلود مستقیم
دریافت مبانی نظری و پیشینه تحقیق خودکارآمدی معلمان
دانش پژوهان گرامی ،این فایل حاوی مطالعه مبانی نظری و پیشینه تحقیق خودکارآمدی معلمان می باشد که با فرمت ورد - word با قابلیت ویرایش در 44 صفحه نگارش گردیده است.
دریافت مبانی نظری و پیشینه تحقیق خودکارآمدی معلمان
بندورا خودکارآمدی را دریافت و داوری فرد دربارهی مهارتها و توانمندی های خود برای انجام کارهایی که در موقعیت ویژه به آن نیازمند است تعریف کرده است(شهنی ییلاق و همکاران، 1382) و معتقد است که خودکارآمدی همچون عامل شناختی- انگیزشی، دارای نقشی پرمایه در پدیدآوری تفاوتهای فردی و جنسیتی در گسترهی کارکرد تحصیلی است(بندورا، 2001). راه دیگری که بندورا(1995) خودکارآمدی را شرح داده، بر حسب ادراک فرد از مقدار کنترلی است که او بر زندگی خود دارد، افراد میکوشند بر رویدادهایی که زندگی آنان را تحت تاثیر قرار میدهند، اعمال کنترل نمایند. با اعمال نفوذ در موقعیتهایی که آنان میتوانند مقداری کنترل داشته باشند، بهتر میتوانند آیندهی مطلوب را تحقق بخشیده و از نتایج نامطلوب ممانعت به عمل آورند. تلاش برای اعمال کنترل بر شرایط زندگی، تقریبا بر هر فردی حکمفرماست، زیرا این کار میتواند منافع شخصی و اجتماعی را برای آنان تأمین نماید. توانایی تأثیرگذاری بر پیامدها، آنان را قابل پیشبینی میسازد. قابل پیشبینی بودن، آمادگی سازش یافتگی را پرورش میدهد و ناامیدی در اعمال نفوذ بر اموری که به صورت نامطلوب بر زندگی فرد تأثیر میگذارند، نگرانی، دلسردی و ناامیدی را پرورش دهد(اعرابیان و همکاران،1383)....
فهرست مطالب:
خودکارآمدی
تعریف خودکارآمدی
نظریه شناختی- اجتماعی
باورهای خودکارآمدی
منابع باورهای خودکارآمدی
اجرای خودکارآمدی
ابعاد خودکارآمدی
منابع رشد خودکارآمدی
فرایندهای مرتبط شونده با خودکارآمدی
مراحل رشد خودکارآمدی.
خودکارآمدی و عاملیت انسانی
ابعاد عاملیت انسانی
جنسیت و خودکارآمدی
خودکارآمدی دانش آموزان
راهبردهای آموزشی برای بهبود خودکارآمدی
ویژگی های دانش آموزان با خودکارآمدی بالا و پایین
باورهای خودکارآمدی معلم
خودکارآمدی معلمان و پیامدهای آموزشی و یادگیری آن
پژوهش های انجام شده در داخل
پژوهش های انجام شده در خارج