پروژه سنجش اضطراب کتابخانهای دانشجویان دانشکده ادبیات و علوم انسانی
فایل سنجش اضطراب کتابخانهای دانشجویان دانشکده ادبیات و علوم انسانی
دانش پژوهان گرامی ،این فایل حاوی مطالعه پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته کتابداری با عنوان سنجش اضطراب کتابخانهای دانشجویان دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه قم براساس مقیاس اضطراب کتابخانهای باستیک می باشد که با فرمت ورد با قابلیت ویرایش نگارش گردیده است.
چکیده:
هدف از انجام این تحقیق، تعیین و تشریح وضعیت اضطراب کتابخانهای دانشجویان دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه قم است. این پژوهش با استفاده از روش پیمایشی به بررسی وضعیت اضطراب کتابخانهای و معیارهای فرعی آن با توجه به جنسیت، مقطع تحصیلی و پایههای تحصیلی مختلف در دانشجویان مورد بررسی میپردازد. نمونه مور نظر تحقیق به روش تصادفی طبقهای انتخاب شده است که شامل 300 نفر از دانشجویان زن و مرد دورههای روزانه و شبانه مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشکده ادبیات و علوم انسانی میباشد.
فایل سنجش اضطراب کتابخانهای دانشجویان دانشکده ادبیات و علوم انسانی
برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامه استفاده شده است که این پرسشنامه برگرفته از مقیاس اضطراب کتابخانهای باستیک میباشد و پس از ترجمه و ویرایش مقیاس، پایایی و روایی آن مورد آزمون قرار گرفته است. در راستای پاسخگویی به سوالات تحقیق، روشهای آماری تحلیل واریانس آزمون تی.T آزمون کای دو مورد استفاده قرار گرفت.
فهرست مطالب:
1-1- چکیده
فصل اول: کلیات تحقیق
1-2- مقدمه
1-3- مساله
1-4- بیان مساله
1-5- موضوع
1-6- تعاریف مفهومی و عملیاتی
1-6-1- اضطراب
1-6-2- اضطراب کتابخانهای
1-6-3- مقیاس اضطراب کتابخانهای باستیک
1-6-4- سطوح اضطراب کتابخانهای
1-6-5- معیارهای فرعی اضطراب کتابخانهای
1-6-6- کتابخانه دانشکدهای
1-6-7- دانشجویان دانشکده علوم انسانی
1-8- فرضیه
1-9- اهمیت پژوهش
1-10- اهداف پژوهش
1-10-1- هدف کلی پژوهش
1-10-2- اهداف فرعی پژوهش
1-11- پرسشهای اساسی پژوهش
1-12- فایده
1-13- متغیرهای پژوهش
1-14- روش تحقیق
فصل دوم: مروری بر ادبیات تحقیق و پیشینه پژوهش
2-1- مبانی نظری پژوهش
2-1-1- مقدمه
2-1-2- مفهوم اضطراب عمومی
2-1-2-1- مقیاس ارزیابی اضطراب عمومی
2-1-3- مفاهیم مرتبط با اضطراب
2-1-3-1- اضطراب اطلاعات
2-1-3-2- اضطراب رایانهای
2-1-3-2-1- نگرشهای اضطراب
2-1-3-2-2- جنسیت و اضطراب رایانهای
2-1-3-2-3- مقیاسهای ارزیابی اضطراب راایانهای
2-1-3-3- اضطراب ریاضی
2-1-3-3-1- مقیاسهای ارزیابی اضطراب ریاضی
2-1-3-4- اضطراب امتحان
2 -1-3-4-1- مقیاسهای اضطراب امتحان
2-1-3-5- اضطراب کتابخانهای
2-1-3-5-1- نظریه اضطراب کتابخانهای ملون
2-1-3-5-2-عوامل مرتبط با اضطراب کتببخانهای
2-1-3-5-3- ویژگیهای دانشجویان مضطرب کتابخانهای
2-1-3-5-4- عوامل موثر در بروز اضطراب کتابخانهای
2-1-3-5-5- مقیاس سنجش اضطراب کتابخانهای
2-1-3-5-6- نمودار فرایند توسعه مقیاس اضطراب کتابخانهای
2-2- مروری بر پژوهشهای انجام شده
2-2-1- پژوهشهای انجام شده در ایران
2-2-2- پژوهشهای انجام شده در خارج کشور
فصل سوم: روش پژوهش و گردآوری اطلاعات
3-1- جامعه پژوهش
3-2- روش نمونهگیری
3-3- روش پژوهش
3-4- روش گردآوری اطلاعات
3-5- ابزارهای گردآوری اطلاعات
3-6- روش تجزیه و تحلیل اطلاعات
3-7- محدودیتهای پژوهش
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل یافتهها
4-1- مقدمه
4-2- یافتههای پژوهش
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات
5-1- مقدمه
5-2- بحث و نتیجه گیری
5-3- پیشنهادات
6-4- پیشنهاداتی برای پژوهشهای آینده
فهرست منابع و مآخذ
پیوست
چکیدهی انگلیسی
فایل سنجش اضطراب کتابخانهای دانشجویان دانشکده ادبیات و علوم انسانی
دانشکده ادبیات دانشگاه اصفهان
دانشکده ادبیات دانشگاه تهران
گروه تاریخ دانشگاه تهران
کتابخانه دانشکده ادبیات دانشگاه تهران
دانشکده ادبیات وعلوم انسانی تهران مرکز
گروه فلسفه دانشگاه
دانشکده علوم انسانی
رشته ادبیات و علوم انسانی